August 6, 2013

Hello again...

Selvom jeg næppe har været savnet, føler jeg mig ikke desto mindre svært fristet til at følge i en afdanket byggematadors fodspor og bryde ud i uforbeholden lovsang om min egen tilbagekomst. Tilbage efter 14 intensive dage i det Sydtyske, medbringende en solidt forankret uvilje mod arbejde og i det hele taget enhver form for såkaldt seriøs aktivitet. Dertil er bjerge, slotte, søer, køer, øl, sol og frisk luft en alt for tiltalende cocktail, som forbliver i blodet en god tid efter at man har taget den sidste tår. Men virkeligheden har det jo med at indhente én, så her er jeg tilbage på pinden, fanget i virkeligheden, men med en masse gode minder i bagagen!

Efter at have håndteret arbejdstrivialiteter i går, skal jeg så småt i gang med at kaste mig over mails, Facebook og Soundcloud opdateringer og håber så inderligt, at de vil kaste en lille godbid eller to af sig.

Og det starter ganske så smukt. Efter en længere periode med tavshed har Matinée Recordings presset gashåndtaget i bund og udgivet en trio af interessante 7” singler og annonceret udgivelsen af en fjerde indenfor en periode på vel omkring 3 uger. Især sidstnævnte, debutsinglen Real Tears fra midtengelske Seabirds, er en velsmagende mundfuld og har slået benene solidt væk under mig. En skøn, skønnere, skønnest, iørefaldende og så absolut uimodståelig popsang med en sund dosis Belle & Sebastian inspiration, som har bragt smilet tilbage på læben og fået virkeligheden til at virke bare en anelse mindre skræmmende. Tak for det!




No comments: