July 8, 2013

Av, av, av...

For helvede da osse, hvor min ryg er ved at tage livet af mig. Sandsynligvis som en slags pisseirriterende, men givetvis også "friendly reminder" om, at den ikke længere gider at være en aktiv deltager i min fascination af marathonløb. Har derfor tilbragt det meste af weekenden og dagen i dag stående eller liggende fladt udstrakt, idet siddende oprejst på en stol ikke er en mulighed i mere end aller max. 30 sekunder ad gangen. Det er på alle måder enerverende og fuldstændig drænende for al energi; både fysisk som psykisk, og lige nu er en gigantisk øvelse i at opføre mig ordentlig og tale pænt til verden omkring mig. Håber sgu, at ham fys'en i eftermiddag har stillet skarpt og får nakket problemet!

Holder modet lidt oppe med musik i øret, så her er den bedste lille håndfuld, som har krydset min vej på det seneste...

Night Flowers er super mega fede, hvilket selvfølgelig er lidt af et "statement", når bandet kun har to numre på bagen. Som altid lyt og døm selv, men gør dig da kun den ulejlighed, hvis du er til smuk drømmende shoegaze inspireret lyd.


Min gamle bloggerkammersjuk Peter anbefaler dette nummer fra London post-punkerne Desperate Journalist og det støjer jo bare noget så herligt derudaf!


Med den nye single Turn You fra The Ballet smutter vi så lige over i den boldgade, hvor der er betydeligt mere fokus på det melodisk poppede. Og den slags kan vi jo også godt li'!


Slutteligt et spritnyt og helt igennem brillant nummer fra engelske Play People, som lever en ganske anonym tilværelse (uden Facebook, website og med en Twitter profil, som stort aldrig opdateres).

No comments: