June 24, 2013

Vi har alle bjerge at bestige...

Kaldte vist nok engang i et anfald af lallende frimodighed bloggen mit tredje barn. Omsorgssvigt er vel det ord, som trænger sig allermest på i denne stund. Hvor vidt det vil være muligt at opleve en genopblomstring er yderst tvivlsomt, men balancerende på tvangsfjernelsens afgrund vil jeg forsøge at tilføre lidt tiltrængt næring.

Troede Twitter skulle være min nye legeplads. Kort og præcist om godt og skidt. Men al debat bør indeholde plads til nuancer og 140 tegn tilskynder i stedet mest til ligegyldigheder, statements, nul refleksion og usund debatkultur. Et paradis til at fremavle politik(er) lede!

Som jeg formoder at have nævnt før, er marathon min nye(ste) kærlighed eller om man vil forblive i metaforens verden – mit nye(ste) tredje barn. Takken er pt. et skadeshelvede, som ikke just fremmer lysten til noget som helst andet end en nedsynken i selvmedlidenhedens kar.



Første udspil The Mountains fra den nye danske ”super” konstellation The Mountains er denne uges uundgåelige på P3. Havde jeg ikke drukket af ugidelighedens uudtømmelige bæger så flittigt på det seneste, ville jeg jo nok have nævnt lige præcis denne udgivelse i samme åndedrag den ramte virkeligheden for en ca. 10 dage siden. Trioen består af to gange Nordsø brødre (det er dem fra blandt andet The William Blakes) samt ingen ringere end blogger favoritten Michael Møller. Og The Mountains (indtil videre rammer denne betegnelse jo dobbelt på behændigste vis) lyder da også som en pragtfuld blanding af The William Blakes’ storladenhed og det smukt melankolske på næsten typisk Michael Møller facon.



Siger den igen og så gider jeg næsten ikke længere være et ekko af mig selv. Victories at Sea fra Birmingham er bare usandsynligt pissego’e og burde leve med supermodeller på skødet i blitzens konstant blændende skær, i stedet for som nu i tilnærmelsesvis buldrende mørke. Frisk pust er en top kliche, men deres energiske, pulserende, forfriskende, let støjende og helt igennem iørefaldende sange er lige præcis det! Og for at gøre mit til at speede processen op mod "fame and glory", har jeg så lige ofret et par håndører og bestilt debut EP’en In Memory Of, som er ude lige om et øjeblik.





Sluttelig en stor tak for alle de fine og givetvis velmenende Linkedin invitationer, som vælter ind i mailboksen til HITC-mailadressen. I ved ikke hvem jeg er eller hvad jeg kan og jeg gider slet ikke booste jeres ego ved at være én af jeres 117 nye connections. Spam med spam på, så glem det! Og ja – jeg findes skam på Linkedin med et rigtigt navn, et nogenlunde rigtigt job og en anden mailadresse. Der skal i være så velkomne, hvis i altså gider gøre indsatsen for at finde mig!

1 comment:

Chris said...

is it just a wrong google translation or have you become a father again????